Πιστοποίηση Εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε.
Το παρόν κείμενο έχει σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για:
|
Που θα γίνεται;
Η διαδικασία πιστοποίησης των δεξιοτήτων και γνώσεων των εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών θα υλοποιηθεί κατ΄ αρχήν σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕ.ΠΙΣ.), τα οποία είναι πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Παν/μίων και ΤΕΙ που επιλέγονται με ανοικτή διαδικασία.
Πως ο εκπαιδευτικός θα επιλέγει που θα πιστοποιηθεί;
Κάθε εκπαιδευτικός που επιθυμεί να πιστοποιηθεί, θα συμπληρώνει ηλεκτρονικά αίτηση στον κόμβο του έργου, επιλέγοντας το ΚΕ.ΠΙΣ. και την ημερομηνία που τον ενδιαφέρει να πιστοποιηθεί. Ο κόμβος ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ θα ενεργοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα ενημερώνεται κατάλληλα από την Επιτροπή Επιμόρφωσης κάθε περιοχής καθώς και από τους κόμβους του έργου.
Πόσες φορές μπορεί να συμμετάσχει;
Ο εκπαιδευτικός θα έχει στη διάθεσή του τρεις δυνατότητες συμμετοχής στη διαδικασία πιστοποίησης, οι οποίες θα πρέπει να απέχουν χρονικά μεταξύ τους τουλάχιστον ένα μήνα.
Την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη του ΥΠΕΠΘ για τη διενέργεια της πιστοποίησης έχει το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ).
© 2003, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και ΘρησκευμάτωνΟι ερωτήσεις στις οποίες καλείται να απαντήσει ο εκπαιδευτικός, που θα συμμετάσχει στη διαδικασία της ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ, θα έχουν άμεση συνάφεια με τους στόχους που έχουν τεθεί για το συγκεκριμένο πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση».
Στα πλαίσια αυτά πιστοποιείται η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων όπως αυτές προκύπτουν από τον πίνακα στόχων του προγράμματος επιμόρφωσης.
Στις ιστοσελίδες του έργου δημοσιεύεται ενημερωτικό υλικό και υλικό προετοιμασίας με στόχο να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να συμμετέχουν στη διαδικασία της ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ. |
Η δημοσίευση επιπλέον υλικού προετοιμασίας θα γίνεται σταδιακά. Οι ερωτήσεις που δημοσιεύονται είναι ενδεικτικές (όσον αφορά τα είδη των ερωτήσεων και το βαθμό δυσκολίας τους). Σε τακτά χρονικά διαστήματα θα δημοσιεύονται απαντήσεις και αιτιολογήσεις στα ερωτήματα προετοιμασίας.
Ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί να συμμετέχει στη διαδικασία ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ακολουθεί τα παρακάτω βήματα: |
Συνδέεται στον κόμβο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ μέσω του διαδικτύου (η πρόσβαση μπορεί να γίνει από την σχολική μονάδα του εκπαιδευτικού ή από οποιονδήποτε Η/Υ που έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο με την χρήση κωδικού που είναι μοναδικός για κάθε εκπαιδευτικό)
Ενημερώνεται για τα διαθέσιμα ΚΕ.ΠΙΣ. καθώς και για τις διαθέσιμες ημέρες και ώρες ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ανά ΚΕ.ΠΙΣ.
Υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση και δεσμεύεται ότι θα συμμετάσχει στη διαδικασία την καθορισμένη ημέρα και ώρα στο ΚΕ.ΠΙΣ. που επέλεξε. Προσέρχεται στο ΚΕ.ΠΙΣ., ταυτοποιείται και καταλαμβάνει μια θέση εργασίας σε υπολογιστή.
Ενημερώνεται για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Τα παραγόμενα σύνολα ερωτήσεων θα είναι της ίδιας δυσκολίας και αντιπροσωπευτικότητας. Ο εκπαιδευτικός θα έχει στη διάθεσή του το πολύ τρεις (3) ώρες για να ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης.
Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ, τα δεδομένα των απαντήσεων που έχουν δοθεί από τους εκπαιδευτικούς, καταχωρίζονται σε μια κεντρική βάση δεδομένων. Μετά δύο (2) ημέρες από την ημέρα πιστοποίησης ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενημερώνεται από τον κόμβο της πιστοποίησης για το αποτέλεσμα της διαδικασίας που τον αφορά. Η πρόσβαση στα αποτέλεσμα της πιστοποίησης θα επιτρέπεται μόνο στον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό και διασφαλίζεται με τον κωδικό πρόσβασης που του έχει παραχωρηθεί.
Το Πιστοποιητικό εκδίδεται από το ΥΠΕΠΘ μετά την επιτυχή συμμετοχή του στην πιστοποίηση.
Μετά την επιτυχή εξέτασή του ενεργοποιείται η διαδικασία καταβολής της β’ δόσης της επιδότησης.
Οι ερωτήσεις που ακολουθούν δεν αποτελούν ένα πλήρες δείγμα ερωτήσεων, αλλά μόνο ένα μικρό αριθμό ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ.
Οι ερωτήσεις που θα περιλαμβάνει ένα τεστ θα είναι κυρίως Ερωτήσεις Εφαρμογών αλλά και μικρός αριθμός Ερωτήσεων Κλειστού Τύπου (Σωστού / Λάθους, Πολλαπλής Επιλογής, Συμπλήρωσης κενού κλπ).
Σε κάθε ερώτηση που αφορά δραστηριότητα, εμφανίζεται μόνο η σωστή απάντηση και όχι ο τρόπος επίλυσής της. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ερωτήσεις αυτές στοχεύουν στην δραστηριοποίηση των επιμορφωθέντων, έτσι ώστε να γνωρίσουν ακόμα καλύτερα τα αντικείμενα στα οποία επιμορφώθηκαν, και όχι απλά να αναπαράγουν έτοιμες δεξιότητες.
Πιθανά δε, να γνωρίσουν και δυνατότητες που δεν πρόλαβαν να διδαχθούν κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων της επιμόρφωσης.
Στη συνέχεια, με τη σταδιακή δημοσίευση και άλλων ερωτήσεων στο επόμενο διάστημα, θα τεθεί στη διάθεση των εκπαιδευτικών πλήθος αντιπροσωπευτικών δειγμάτων ερωτήσεων καθώς και ενδεικτικά ολοκληρωμένα τεστ.
Γνωστικό Αντικείμενο | Εισαγωγικές Έννοιες |
Επεξεργασία Κειμένου | |
Λογιστικά Φύλλα | |
Λογισμικό Παρουσίασης | |
Διαδίκτυο | |
Επικοινωνίες |